| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
leontien
|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 2:02 am Onderwerp: Mexico |
|
|
Hoi allemaal,
Na een lange dag en nacht waren we dan eindelijk in Valle de Bravo aangekomen. De reis is zeer voorspoedig verlopen, behalve dat we bij het inchecken te horen kregen dat het vliegtuig overboekt was. En wij konden niet zomaar mee. Dat betekende wel stress voor ons. Ik denk dat er wel bijna 10 overboekers waren. Na een flinke tijd puzzelen, bleek dat we toch allemaal meekonden en dat was best fijn! In Mexico was onze bagage gewoon aanwezig en we liepen al snel door naar de douane. Ook hier mochten we zo door. In de burgerking zou Tio ons ophalen, een mexicaan uit Valle en ook hij kwam na een kwartiertje wachten al opdagen. Het hotel was geregeld en we konden zo ons bed in. Dus al met al een snelle reis en best voorspoedig!
De eerste dag hebben we Valle een beetje verkend, rondlopen, wat ontbijten, kerken kijken, landingsplaats bezoeken, paraglidingwinkel bezoeken, etc. We vonden al wel dat die dag zo lang duurde en dachten dat dat een beetje met de jetlag te maken had. Pas de volgende ochtend, toen we alle horloges op Valle de Bravo hadden gezet en om 7.30 uur naar buiten gingen voor ontbijt, snapten we dat de winkels gisteren 'zo laat' open waren (wij al denken wat zijn die mexicanen lui). Het was namelijk een stuk lichter en veel bedrijviger dan gisteren. We liepen gisteren dus al om 6.30 uur buiten!
Valle is een heel prettig dorp, de sfeer is gemoedelijk. Je wordt niet aangeklampd voor taxi's, wisselkoersen, iets kopen of andere manieren om toeristen lastig te vallen. Dat voelt wel heel relaxed. Het lijkt ook niet zo crimineel als de rest van mexico, maar goed, we blijven op ons hoede! Het eten is prima en vandaag hebben we 2 vluchtjes gemaakt. Het weer is wat bewolkt en daardoor konden er geen grote afstanden gevlogen worden. Het is in ieder geval een prima start voor de vakantie!
leontien en ayke |
|
| Naar boven |
|
 |
Richard van de Meer
|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 1:42 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Leontien en Ayke,
Wauw vliegen in Valle de Bravo en natuurlijk El Penon, gaan jullie ook naar Orizaba en Malinalco? Criminaliteit is goed te doen je moet alleen niet in het donker autorijden op de binnenwegen en regelmatig "koffiegeld" betalen aan politie en het leger is normaal. Drink echter geen alcohol buiten op de straat, uit eigen ervaring weet ik dat dit zeer vervelend kan aflopen...
Veel plezier en fijne feestdagen!
Richard. |
|
| Naar boven |
|
 |
Maurice

|
Geplaatst: Wo Dec 16, 2009 1:45 pm Onderwerp: |
|
|
Pfff ... één dag onderweg en ik ben nu al retejaloers op jullie. Geen lui die iets aan je willen verkopen, helpen met uitparkeren of op een andere manier in de weg staan. Wat een heerlijk land lijkt me dat!
Ben erg benieuwd wat er verder op het programma staat. Kip, auto uitdeuken voor een zak pinda's, 2x boete van 400 marokkodollars, of misschien wel een boem met een cactus ... Chips, heb ik het er weer over.
Have fun and happy landings! _________________ En kom maar 180' graden naar links ... |
|
| Naar boven |
|
 |
leontien
|
Geplaatst: Vr Dec 18, 2009 2:19 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben vandaag 2x heel fijn gevlogen. De 2e vlucht hebben we aan het einde heel mooi samen op kunnen vliegen en samen bij de wolken gespeeld. Dat was echt super. We zijn van El Penon naar Valle de Bravo terug gevlogen. Gezien de weersomstandigheden nog best netjes gedaan. Is iets van 15 kilometer. We hopen nog een keer naar de vulkaan te vliegen, maar dan moet het weer iets beter worden. We hebben best wat bewolking en vandaag ook tussen de middag een hele flinke bui gehad. En dat is voor hier best heel bijzonder! Het vlindergebied staat ook nog op het programma. Dat ligt ergens op 3000 meter hoogte en daar moet je heen als het heel erg mooi weer is dan vliegen de vlinders ook echt.
Cactus kun je hier rustig eten, dat zit bijna bij elk gerecht en daar krijg je geen dikke tong van. Wel zijn we gisteren bij een een of andere obscure tent geweest. Toen wisten we niet hoe snel we weg moesten komen. Een schaars geklede vrouw met twee botox bolletjes in haar wangen en voor de rest volledig uitgezakt. We moesten buiten wel heel hard lachen!
Het uitdeuken van een auto hoeft niet, de bussen die hier naar de startplek rijden zijn vol deuken en één meer of minder valt niet echt op. Het is echt een relaxete plaats! Wel staan er als je naar de startplek toerijdt overal roadblocks met heel veel politie en dikke wapens achter zandzakken. Dat is voor de security zeggen ze. Het schijnt dat er ieder jaar in Mexico stad wel 1000 politieagenten omkomen. Maar daar hebben wij hier helemaal geen last van! Valle is echt heel ok! |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Willem
|
Geplaatst: Vr Dec 18, 2009 11:37 am Onderwerp: |
|
|
Vakantiegangers!
Zorg dat je die ICG bestanden bewaard, we kunnen ze nog goed gebruiken!
Groeten uit een wit nederland ( Norg heeft 30 cm! ) |
|
| Naar boven |
|
 |
Marco

|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2009 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
Mexico lijkt me niet slecht op dit moment, vanochtend zo glad dat ik van de weg reed met mijn auto. pff, ik wil de zon weer.
Ik hoop dat jullie daar mooie vluchten maken.
Groetjes Marco _________________ The sultan of Swing |
|
| Naar boven |
|
 |
leontien
|
Geplaatst: Di Dec 22, 2009 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
Net als de wereld heeft ook Mexico last van de klimaatsverandering. De hele week hadden we al last van een dunne sluierbewloking. Waarschijnlijk veroorzaakt door een te lang aanhoudende en te laat opgehouden regentijd. Er zit dus heel veel vocht in de lucht. De basis ligt meestal niet hoger dan dan 3000 tot 3200 meter. En om een beetje overland te vliegen heb je dit echt minimaal nodig. Sinds gisteren is het weer wat veranderd en beter geworden. De dunne sluierbewolking is weg en dat zorgt voor iets betere omstandigheden.
Ayke had gisteren een superdag. Ik iets minder omdat ik dacht dat ayke ergens geland was. Hij was verschrikkelijk weggespoeld en ik zag hem heel laag knokken. De kinderen liepen al uit. Toen spoelde ik ook weg en deed geen moeite meer om nog omhoog te komen. Ik dacht gezellig bij Ayke te landen, ik zag namelijk een wit bolletje. Ik dacht een fieldpack van zijn scherm, bleek het een witte koe te zijn. Toen ik op de grond aan de kinderen vroeg waar mio amigo was, wezen zij hoog in de lucht. Ayke had zich weer helemaal omhoog gewerkt. Die heeft uiteindelijk bijna 3 uur gevlogen en als toetje die middag ook nog terug naar Valle gevlogen wat voor de middag best uitzonderlijk is.
Vandaag had ik iets meer geluk. Ik pakte op de hoogvlakte met 20 meter boven de gond net weer een bel op waardoor ik terug naar Valle kon vliegen. Ayke was mij achterna gevlogen en die moest daar landen. Hij is nu nog bezig met de terugreis! Morgen gaan we naar een ander gebiedje. Ik weet de naam niet meer. En overmorgen willen we naar de vulkaan bij Taluca. Kijken of dat een beetje te vliegen is. Het schijnt daar ook gesneeuwd te hebben. En de start ligt ergens op 4400 meter hoogte of zo. We gaan het allemaal zien! |
|
| Naar boven |
|
 |
leontien
|
Geplaatst: Do Dec 24, 2009 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
| Ayke heeft welgeteld twee en een half uur moeten lopen voordat hij weer in de bewoonde wereld was waar een auto aanwezig was! Toen hij geland was werd hij door een aantal welwillende kinderen fijn de andere kant opgestuurd. Daarna kreeg hij een tweede laag kinderen over zich heen die geld wilden. Ayke dacht daar anders over, maar toen kreeg hij wel een aantal stenen voorbij die uit hun katapultjes werden geschoten. Wat een fijn land! Maar goed, uiteindelijk is hij na bijna 4 uur weer thuis gekomen! Gisteren zijn we naar Zintuarco geweest. En kleine vliegstek op 2 uur rijden. Was een mooie plek met een schitterend uitzicht. Voor het vliegen was het niet heel bijzonder, in die zin dat je daar niet echt overland kan vliegen. Voor ons niet erg want Ayke had spierpijn en ik ben weer eens flink aan het hoesten en daardoor niet echt fit. De vulkaan hebben we om die reden dan ook maar even uitgesteld. Na de kerst gaan we een nieuwe poging wagen. We willen dat dan combineren met de vlinderplaats. Dat schijnt ook super mooi te zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
leontien
|
Geplaatst: Wo Dec 30, 2009 12:38 am Onderwerp: |
|
|
De vlinderplaats was waanzinnig mooi! We zijn vanaf 2700 meter nog 300 meter met een paard omhoog gegaan en dan nog zelf een laatste stukje lopen, steil! En dan kom je in het gebiedje waar al die vlinders werkelijk in megatrossen in de bomen hangen en ronddwarrelen alsof je een enorme herfstdag hebt met alleen maar rondwaaiende bladeren. Bijzonder indrukwekkend! De vulkaan is tot nu toe nog niet gelukt. Mexicaanse afspraken werken niet altijd even efficient. Wel hebben we de afgelopen 2 dagen het weer dat hier eigenlijk normaal is. Gisteren op de convergentie een wolkenbasis van ruim 4000 meter. Ik ben een heel stuk richting vulkaan gevlogen, maar ik was op bijn bijna 4000 meter zo koud en moest heel nodig plassen dat ik besloten heb te landen. Was op zich jammer want het was een super mooie vliegdag. Ayke was mij een stuk gevolgd, maar hij was iets later en toen loste de convergentie al wat op. Hij is toen omgedraaid en teruggevlogen. Vandaag zijn we eindelijk redelijk normaal (makkelijker dan voorheen) richting Valle gevlogen. Eigenlijk waren we dit keer zelfs iets te vroeg. Later op de dag ontwikkelde het zich nog beter. Het wordt nu wel echt druk vanwege de wedstrijd die begin januari is. Veel meer compgliders en ligharnassen in de lucht. We hebben nog 2 dagen te gaan. Donderdagavond vliegen we terug naar Nederland. Oud en nieuw in het vliegtuig. Ook nog nooit gedaan! Iedereen in ieder geval een heel fijn uiteinde toegewenst en op de nieuwjaarsborrel zullen we wel wat foto´s en video materiaal laten zien! Hopelijk tot dan!
groet, leontien en ayke |
|
| Naar boven |
|
 |
|